Uzmanlarından Ramazan İçin '15 Dakika Kuralı' Uyarısı: Sağlıklı Oruç Tutmanın İpuçları

Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Habibe Ramle Duzcan Yiğit: "İftarda su ve çorba tüketiminden sonra 15 dakika mola verin, sindiriminizi rahatlatın"

Songül Kaplan Cengiz
Songül Kaplan Cengiz Tüm Haberleri

Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Habibe Ramle Duzcan Yiğit, iftarda su ve çorba tüketiminden sonra 15 dakika mola vermenin sindirimi rahatlattığını belirtti.

Hastaneden yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Yiğit, sahur ve iftar menüsünün sağlıklı karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineral kaynaklı dengeli öğünler içermesi gerektiğine dikkati çekti.

Yiğit, sahur-iftar öğünlerinde ihtiyaca göre 1 veya 2 ara öğün planlanabileceğini anlatarak, şu bilgileri verdi:

"Sahur metabolizma hızını korumak ve açlık süresinin daha kontrollü olması açısından önemli bir öğündür. Sahur menüsünde yumurta, peynir, yüksek lif içeriği ile mevsim yeşillikleri, meyve, ceviz, siyez ekmeği, sade yulaf ezmesi, ev yapımı yoğurtla yapılmış tuzsuz ayran gibi seçeneklerle tokluk sürenizi uzatabilirsiniz. Sahur ve iftar öğünlerinde aşırı yağlı, tuzlu ve baharatlı yiyecek, gazlı içecek ile paketli işlenmiş ürünlerden uzak durun."

Hızlı ve aşırı beslenmenin sindirim, tansiyon problemleri, kan şekeri düzensizliklerine yol açabileceğine, öğünlerin yavaş ve çok çiğnenerek tüketilmesi gerektiğine işaret eden Yiğit, "İftarda su ve çorba tüketiminden sonra 15 dakika mola verin, sindiriminizi rahatlatın." ifadelerini kullandı.

Yiğit, iftardan 1 ila 1,5 saat sonra hafif tempolu yürüyüş ile sahur-iftar arasında yeterli su tüketimine önem verilmesi gerektiğini belirterek, tatlı ihtiyacı için meyve–yoğurt veya çiğ kuruyemişlerle ara öğün yapılabileceğini, sağlık durumuna göre porsiyon kontrolü dahilinde haftada 1-2 kez hafif sütlü tatlılar veya sade dondurma tercih edebileceğini kaydetti.

Kaynak: AA

19 Mar 2024 - 11:30 İstanbul- Sağlık

Mahreç  Songül Kaplan Cengiz


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Açıksöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Açıksöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Açıksöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Açıksöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.


Kastamonu Markaları

Açıksöz Gazetesi, Kastamonu ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (532) 012 37 98
Reklam bilgi