Et tüketimine dikkat!..

Kurban Bayramı yaklaşıyor. Yaklaşıyor yaklaşmasına ancak et tüketimi noktasında birkaç öneride bulunmak istiyorum sizlere…

Kurban Bayramı’nda sadece et tüketimi değil, aynı zamanda şeker ve çikolata tüketimi de artıyor. Aşırı yemek yemek ve çay kahve ve gazlı içecek tüketimlerinde de sıklık artabiliyor. Bu kapsamda mümkün mertebe kurban bayramının tadını çıkarırken aynı zamanda tüketimimize de dikkat etmemiz gerektiğini aklımızdan çıkarmamamız gerekiyor. Aşırıya kaçmadan, kendi sağlığımızı da düşünerek yemeli ve içmeliyiz. Şimdi olur da dersseniz; Can boğazdan gelir’ diye ben de diyorum ki ‘Aynı yerden de geri çıkar.’ O sebeple lütfen tüketiminize özellikle de bu tarz tüketimin ciddi oranda arttığı günlerde dikkat edelim.

Et tüketiminde aşırıya kaçmamalıyız. Gün içerisinde et dışında diğer besin gruplarından da faydalanmalıyız. Günlük et tüketimi 100-150 gramı geçmemesi gerektiği ve etle birlikte muhakkak sebze de tüketilmesi gerektiği uzmanlar tarafından belirtiliyor. El açması börekler, baklavalar, mantı ve şekerlemeler bayramların vazgeçilmezleri arasında. Ancak mutlaka ölçüye dikkat etmeliyiz. Ayrıca günde 8 ila 10 su bardak su içilmesi de önemli.

‘Her şeyin azı karar çoğu zarar’ diye bir söz vardır. Buna riayet etmek yapılacak en akıllıca iş olur diye düşünüyorum. Vücudun ihtiyacından daha fazla et tüketimi sonucunda protein fazlası oluşuyor. Protein fazlası demek eşittir kolesterol demek bunu unutmamalıyız.Fazla et tüketimi ayrıca böbrek hastalıklarına da yol açıyor.

Etin pişirilme noktasında da birkaç şey söyleyip bitireceğim. Eti tüketirken belli pişirme yöntemleri ve sürelerine de dikkat etmemiz gerekiyor. Kurban Bayramı’nda etin dinlendirilmesi gerektiğini her birimizi biliyoruz ancak yine de hatırlatmakta fayda görüyorum. Yeni kesilen etlerin mutlaka en az iki gün dinlendirilmesi gerekiyor.

Eti pişirirken toplum olarak yapılan bir hatadan da bahsetmeliyim. Kuyruk yağı ya da tereyağı kullanılmamalı. Bu son derece sağlıksız. Etin yağ dokusu içerisinde kendisinden bulunan yağlar, pişirme esnasında eriyerek ete yeterli lezzeti katar. Ekstra yağ eklemeye gerek yoktur. Eğer oldu ki yağ koymanız gerekiyorsa bu yağ muhakkak bitkisel yağlar olmalı.

Et çok çiğ kalmayacak bir biçimde pişirilmelidir. Fakat aynı zamanda ateşle doğrudan yoğun bir biçimde temas etmemesi de gerekir. Çünkü kömürleşmiş et ya da fazla kızartılmış et kanserojen maddelerin ortaya çıkmasına neden oluyor. Etin pişirilmeden çok sıcak ortamlarda saklanması da bakteri üretimine neden olduğu için et mutlaka buzdolabı ya da buzlukta saklanmalıdır. Etin yanında mutlaka bol miktarda yeşil sebzeler tüketilerek gıda çeşitliliği sağlanmalı.

Şimdiden Kurban Bayramınızı kutlar, sağlıklı günler dilerim.

YORUM EKLE