banner38

banner39

banner46

banner47

13 Aralık 2019 Cuma

Kuşakyolu/ İpekyolu Selamsız Bandosu

20 Kasım 2019, 09:44
Kuşakyolu/ İpekyolu  Selamsız Bandosu
Fatih KÖSE

Bu günlerde herkes Çin'in KUŞAKYOL Projesini konuşuyor.

Geçenlerde Pekin'den çıkan tren Kastamonu’nun güneyinden teğet geçip İstanbul -Marmaray’dan Londra'ya ulaştı.

Önümüzdeki yıllarda bu hattan saat başı tren geçecek. İnternet sitelerden sipariş edeceğiniz ürün Londra-Çin hattındaki bir yerden en fazla üç gün içinde size ulaşacak ya da ürününüzü bu hat üzerinden üç günde sevk edebileceksiniz.

* * *

Demiryolu dendiğinde “Ne gerek var Kastamonu da ne üretiliyor ki?!” diyenlere “DEMİRYOLU İLE İPEKYOLUNA BAĞLANMA” meselesi 2011 yılında Kastamonu Üniversitesi’nde anlatıldı.

TEKDER Kastamonu Şubesi’nin girişimi ile düzenlenen panelde iki panelist hemşehrimiz olan Ulaştırma Bakanlığı Eski Müsteşarı Mete Orer ve DDY Eski Genel Müdürü Tekin Çınar, özetle “Kastamonu Siyaseti ve STK’ları ister, kamuoyu oluşturursa, Kastamonunun İPEKYOLU güzergâhına dâhil olması ilave bir demiryolu bağlantısı ile sağlanabilir ve İnebolu Limanı Karadeniz’in dünyaya açılan kapısı haline gelebilir. Bu sağlanırsa Kastamonu yatırım cenneti olur” demişlerdi.

* * *

2023 Yatırım Vizyon Programında yer alan Türkiye’nin Kuzey-Güney bağlantısını sağlayan dört yüksek standartlı yoldan birisi İnebolu-Mersin hattı idi. Bu sebeple Ilgaz Tüneli ve İnebolu-Kastamonu yolu zaten siyasi bir çaba olmadan devlet politikası gereği programa alınmıştı.

AK Parti Hükümetleri Türkiye’nin her yerine şantiyeye çevirmiş, Ordu-Giresun ve Rize-Artvin’e deniz doldurarak havalimanı, boğazın altından Marmaray, köprüler, barajlar yapılıyordu. Kastamonu siyaseti ‘nedendir bilinmez’ demiryolu konusunu ciddiye almadı.

* * *

TEKDER boş durmadı. En azından bu demiryolu projesi gerçekçi mi değil mi diye uzman kuruluşlara fizibilite projesi hazırlanması için KUZKA’ya proje başvurusunda bulundu. Kabul edilmedi.

2018 Yılının Ocak ayında Sayın Cumhurbaşkanımızın ziyareti öncesi 48 STK bir araya gelerek bu demiryolu hattının İnebolu Limanına - Dökme yük taşıma mesafesi - kadar yaklaşabilmesi ve Kastamonu’nun lojistik bağlantılarını tamamlayarak (Deniz-Kara-Demiryolu) yatırımlar için cazibe merkezi olabilmesi adına en azından bir fizibilite projesi yapılmasını istedi. Hüsn-ü Kabul görmedi.

Olsun. ‘Kastamonu’ya Otomobil Fabrikası yakışır. pankartı asmak, İstanbul-Karabük Yoluna Kastamonu yol ayrımı tabelası takmak gibi önemli vizyon projelerinden vakit bulunamadı ama inşallah bundan sonra olacak!

* * *

Neyse! Bu tür lüzumsuz talepleri boş verelim de haydi hep beraber Şener Şen’in Selamsız Bandosunu seyredelim! En azından birbirimize bağırmak yerine güleriz.

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV