banner38

banner39

banner46

banner47

banner29
21 Ekim 2019 Pazartesi

YÖK ÜNİVERSİTELERİN KARNELERİNİ AÇIKLADI

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, YÖK'ün internet sitesinden 5 ana gösterge ve 45 alt gösterge doğrultusunda her bir üniversiteye ait 2018 Yılı Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporlarını açıkladı.

28 Eylül 2019 Cumartesi 10:25
YÖK ÜNİVERSİTELERİN KARNELERİNİ AÇIKLADI




Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, YÖK'ün internet sitesinden 5 ana gösterge ve 45 alt gösterge doğrultusunda her bir üniversiteye ait 2018 Yılı Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporlarını açıkladı.

Üniversitelerin, ülkenin ileri düzey bilgi ve becerilere haiz insan kaynağını yetiştirerek, uluslararası rekabet gücünün artmasını sağlayan, yenilik, verimlilik, araştırma ve geliştirme çalışmalarını etkin bir biçimde yürüten, sosyal ve ekonomik sorunlarına ileri düzeyde çözümler üreten en önemli kurumlar olduğuna işaret eden YÖK Başkanı Yekta Saraç, bu görevlerini başarıyla yerine getiren devlet-vakıf bütün üniversitelerinin, kamu imtiyaz ve kaynaklarından istifade ettiğini vurguladı.

Saraç, bu nedenle üniversitelerin eğitim ve öğretim faaliyetleri dahil kuruluş amaçları doğrultusundaki bütün çalışmalarını şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda yürütmesini ve kaynaklarını ülkenin kalkınması için etkin ve verimli bir biçimde kullanmasını sağlamanın kamu yönetiminin bir gereği olduğunu ifade etti.

YÖK Başkanı Yekta Saraç; bu analizlerin aynı zamanda üniversitelerin temel fonksiyonlarını yerine getirirken hangi alanlarda güçlü veya zayıf olduklarına, hangi alanlarda potansiyel fırsat veya tehditlerinin bulunduğuna dair önemli bilgiler sunacağını ve üniversite yönetimlerinin karar alma süreçlerinde de önemli destek mekanizmalarından biri olacağını düşündüklerini aktardı.

“AMAÇ, ÜNİVERSİTELERİN DAHA İYİYE DOĞRU GİTMELERİNİ DESTEKLEMEK”

Raporla ilgili önemli bir hususa dikkati çekmek istediğini dile getiren Saraç, "Yayımlanan raporlar ile amacımız üniversiteleri iyi veya kötü olarak ayırmak ya da birini diğeriyle kıyaslamak değil. Asıl gayemiz, belirlenen kriterlere göre üniversitelerimizin gelişmeye açık yanlarını ortaya koymak ve her bir üniversitemizi kendi gelişme şartları içerisinde değerlendirerek daha iyiye doğru gitmelerini desteklemektir." diye konuştu.

Her üniversitenin kendine özgü şartlar dahilinde faaliyetlerini sürdürdüğünün altını çizen Saraç, "Çok köklü bir üniversite ile daha kuruluş aşamalarını yeni tamamlamış olan bir üniversitenin aynı koşullar altında karşılaştırılması eşyanın tabiatına aykırıdır. Bu nedenle bütün üniversitelerin belirlenen 5 temel alanda da üst düzey performans sergilemesi elbette beklenmemektedir. Nihai hedefimiz, üniversitelerimizin bu 5 alanda belirli bir seviyeye ulaşmasını sağlamaktır." dedi.

2018'e ait her bir üniversitenin izleme ve değerlendirme raporlarına Yükseköğretim Kurulunun ana sayfasından ulaşılabileceğini bildiren Saraç, öğrenciler, akademisyenler, üniversite yöneticileri ve diğer paydaşların üniversitelerinin 5 alanda ve 45 göstergeye ait sonuç raporunu görebileceklerini söyledi.

YÖK Başkanı Saraç, "Önemle belirtmek isterim ki Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları ile amacımız sıralama yapmak değildir. Bu süreçte hedefimiz, öncelikle yıl esaslı olmak üzere üniversitelerin gelişimini ortaya koymaktır. Diğer bir ifade ile her bir üniversiteyi kendisiyle yarıştırma ve daimi tekamül, gelişim esaslı faaliyet yapmaya sevk etmektedir." ifadelerini kullandı.

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ’NİN KARNESİ

YÖK tarafından ilk defa açıklanan veriler üniversitelerin ‘karnelerini’ oluşturdu. YÖK tarafından açıklanan verilere göre Kastamonu Üniversitesi’ni bölgemizde yer alan Karabük Üniversitesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi ve Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ile karşılaştırdık.

TOPLUMA HİZMET VE SOSYAL SORUMLULUKTA SINIFTA KALDIK

Buna göre ‘Uluslararası sempozyum, kongre ve sanatsal sergi sayısı’nda Kastamonu Üniversitesi’nin büyük bir üstünlüğü olduğu ortaya çıkarken özellikle üniversitemizin ‘Topluma Hizmet ve Sosyal Sorumluluk’ alanında diğer üniversitelere göre oldukça geride kaldığı görülüyor.

Karabük Üniversitesi mesleki eğitime yönelik öğrencilerine 2 bin 878 sertifika verirken, Çankırı Karatekin Üniversitesi 399, Kastamonu Üniversitesi’nde ise 242 öğrenciye sertifika verilmiş. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi’nde ise 27 öğrenciye mesleki eğitime yönelik sertifika verilmiş.

Kariyer Merkezi çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen faaliyet sayısına bakıldığında ise 37 faaliyet ile Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ön plana çıkarken, 33 faaliyet ile Karabük Üniversitesi 2’inci, 14 faaliyet ile Kastamonu Üniversitesi 3’üncü sırada yer aldı. Bu başlık altında Çankırı Karatekin Üniversitesi’nde hiçbir faaliyet gerçekleştirilmemiş.

BÖLGEDE ÖĞRENCİYE EN AZ HARCAMA YAPAN ÜNİVERSİTE

Bir diğer göze çarpan konu başlığı ise ‘Öğrenci başına yapılan harcama miktarı’ oldu. Kastamonu Üniversitesi bu alanda da diğer üniversitelerin gerisinde kaldı. Buna göre yıllık 7 bin 329 TL ile Çankırı Karatekin Üniversitesi ilk sırada yer alırken 6 bin 458 TL ile Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi 2’inci sırada, 5 bin 306 TL ile Karabük Üniversitesi 3’üncü sırada yer aldı. Kastamonu Üniversitesi’nde ise öğrenci başına yıllık 4 bin 729 TL harcama yapıldı. (Haber Merkezi)

                                               BÖLGEMİZDEKİ ÜNİVERSİTELERİN YÖK KARNESİ

 

Kastamonu Üniversitesi

Karabük Üniversitesi

Çankırı Karatekin  Üniversitesi

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Uluslararası sempozyum, kongre ve sanatsal sergi sayısı

52

14

0

11

Üniversitenin bölüm ve programlarındaki genel doluluk oranı

Yüzde 78,99

Yüzde 76,32

Yüzde 70

Yüzde 83

Üniversite Kütüphanesinde öğrenci başına düşen basılı kitap sayısı

1.377

1,169

3,507

4,521

Üniversite kütüphanesinde öğrenci başına düşen elektronik yayın sayısı

20,782

3,946

0,988

106,641

Başvurulan patent, faydalı model veya tasarım sayısı

22

8

4

2

Sonuçlanan patent, faydalı model veya tasarım sayısı 12

15

1

19

2

Üniversitedeki yabancı uyruklu doktoralı öğretim elemanı sayısı

15

31

0

9

Üniversitedeki yabancı uyruklu öğrenci sayısı

2.187

3.329

71

874

Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğretim

elemanı sayısı

165

18

40

1

Uluslararası değişim programları kapsamında gönderilen öğretim elemanı sayısı

416

13

52

22

Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı

432

53

37

10

Uluslararası değişim programları kapsamında gönderilen öğrenci sayısı

 

530

 

197

228

134

Üniversite öğretim elemanlarının aldığı uluslararası fonlara dayalı

proje sayısı

 

5

 

2

1

0

Ar-Ge’ye harcanan bütçe oranı

Yüzde 3,6

Yüzde 0,6

%0,005

%2,8

Ar-Ge’ye harcanan yatırım

bütçesi oranı

Yüzde 1,33

Yüzde 7

0

%9

Endüstri ile ortak yürütülen

proje sayısı

4

2

0

0

Endüstri ile ortak yürütülen

projelerin toplam bütçesi

2.650.000

3.061.823

0

0

Üniversiteye kazandırılan

bağış miktarı

6216600

584419

0

135117,6

Öğrenci başına yapılan

harcama miktarı

4.729

5.306

7.329

6.458

Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) ve Dil Merkezi (DİLMER) tarafından mesleki eğitime yönelik verilen sertifika sayısı

242

2878

399

 

27

Kariyer Merkezi çalışmaları kapsamında öğrenci ve mezunlara yönelik gerçekleştirilen faaliyet sayısı

14

33

0

37

Diğer kamu kurumları ile birlikte yürütülen proje sayısı

4

12

2

5

Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal entegrasyon ve kapsayıcılığa ilişkin yapılan faaliyet sayısı

10

11

2

3

                       

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV