Müzik indir

03 Aralık 2020 Perşembe

Mart'a dönüyoruz!

Uzmanından pandemide beslenme önerileri

Özel Şifa Polikliniği’nde görev yapan Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Sevim Çetiner, Kovid-19 pandemisinde vücut direncini artırmak ve bağışıklık sistemini güçlendirmek için doğru beslenmenin önemine değindi.

23 Ekim 2020 Cuma 12:54
Uzmanından pandemide beslenme önerileri




Özel Şifa Polikliniği’nde görev yapan Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Sevim Çetiner, Kovid-19 pandemisinde vücut direncini artırmak ve bağışıklık sistemini güçlendirmek için doğru beslenmenin önemine değindi.

Beslenme şeklinin ve bağışıklık durumunun Kovid-19 tedavi sürecini ve ölümleri doğrudan etkilediğini ifade eden Sevim Çetiner, “Obez olan bireylerde tedavi süreci zorlaşıyor. Ölüm oranı ise yüzde 50 oranında artış gösteriyor” dedi. ‘Bunun yanı sıra tek yönlü beslenmek, yetersiz ve dengesiz beslenmek, vitamin ve mineral değerlerinin düşük olması Kovid-19 ile mücadeleyi zorlaştırıyor’ diyen Çetiner, “Güçlü bağışıklık sistemi demek virüsle daha kolay başa çıkmak demektir” ifadelerini kullandı.

“NASIL BESLENELİM?”

Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Sevim Çetiner’in önerileri şöyle; “- Bol su için.

- Günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketin. Öğünlerinize bol limonlu salata ekleyin. Özellikle C vitamininden zengin limon,mandalina,portakal,biber gibi besinleri eksik etmeyin.

- Çinko alımına özen çinkonun en iyi kaynaklarındandır.

- Omega-3 kaynaklarını tüketin. Balık, ceviz, semizotu omega-3 içerir.

- Beyaz un ürünleri yerine tambuğday, çavdar, siyez ürünlerini tercih edin.

- Yoğurt, kefir gibi probiyotik kaynaklarını öğünlerinize ekleyin.

- Sarımsak, soğan gibi prebiyotik kaynaklarını tüketin.

- Arı ürünlerinden destek alın. Bal propolis, arı ekmeği bağışıklığınıza destek olacaktır.

- D vitamini seviyenizi takip edin. Yapılan araştırmalarda D vitamini seviyesi ile Kovid-19 arasında bağlantı bulunmuştur.

KASTAMONU YÖRESEL ÜRÜNLERİ

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİ DESTEKLİYOR”

Kastamonu da bazı besinler sağlık açısından çok kıymetli yere sahip. Bu besinler açıklamaları aşağıda yer almaktadır.

TAŞKÖPRÜ SARIMSAĞI: Taşköprü sarımsağı içeriği sebebiyle dünyanın en zengin sarımsağıdır. Bağışıklığı desteklemesinin yanı sıra kanserle mücadelede büyük öneme sahiptir. Birçok hastalığa karşı da vücut direncini artırır. Böyle değerli ve zengin bir besinin günlük olarak ezilerek çiğ tüketilmesi önerilir.

SİYEZ ÜRÜNLERİ: Lif bakımından zengindir. B vitamini açısından zengindir. Antioksidan içeriği oldukça yüksektir. Glisemik indeksi düşüktür. Bu nedenle şeker hastalığı tedavisini destekler. Gün içerisinde kan şekerimizin dengede kalmasını sağlar. Tokluk hissi verir. Kolon kanserine karşı koruyucudur. Bağırsak sağlığını destekler bu durum bağışıklık sistemimizin güçlenmesini sağlar.

Beyaz un yerine siyez unundan yapılmış erişte, ekmek, makarna ürünlerini tüketmek çok daha faydalıdır. Ayrıca siyez bulguru da pirinç pilavı yerine tercih edilebilir.

EKŞİLİ PİLAV: İçerisinde siyez, çeşitli yeşil yapraklı sebzeler ve yoğurt bulunan bu yemek lif ve mineraller açısından zengin ve şifa deposudur. Soğan ve yoğurt içeriğiyle prebiyotik ve probiyotiklere de sahiptir. Sofralarınızda sıklıkla yer vererek bağışıklık sisteminize destek verebilirsiniz.

ÜRYANİ ERİĞİ(ALA ERİK): Yüksek miktarda antioksidan içerir. Vücuttan zararlı maddelerin atılmasına yardımcı olur. Kabızlığa iyi gelir, sindirime yardımcı olur. Şeker içeriği yüksek olmadığı için diyabet hastalarında tercih edilebilir. Suyun içerisinde bekletilerek kıvamlı bir hal alır. Bu şekilde de tüketilebilir.

KASTAMONU SALEBİ: Bağışıklık sistemini güçlendirir. Boğaz ağrısına iyi gelir. Tarçınla birlikte tüketildiğinde kan şekerini dengeler.”

Serkan Horuz

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV