‘Masrafı çıkınca asgari ücret ile çalışıyoruz’

SERVİS ÜCRETLERİNE GELEN TEPKİLERE SİTEM EDEN GÜVENTUR BAŞKANI İSLAMOĞLU: ‘Masrafı çıkınca asgari ücret ile çalışıyoruz’

‘Masrafı çıkınca asgari ücret ile çalışıyoruz’

Son dönemde Türkiye genelinde farklı kalemlere gelen zamlardan servis sektörü de etkilenirken, özellikle araç maliyetlerinin artmasından dolayı servis ücretlerine de yaklaşık yüzde 20'lik bir zam geldi. Zammın ardından bazı veliler, Kastamonu servis taşımacılığını üstlenen Güventur'a sitem ederken, Güventur Başkanı Faruk İslamoğlu, CNG Haber'e yaptığı açıklamada tepkileri değerlendirdi.

Pandemi döneminde yaklaşık 2 yıl boyunca araçlarının kontak kapattığını hatırlatan İslamoğlu, yaklaşık 20 kişilik servis araçlarının aylık gelirinin 6 bin lira olduğunu ve bu miktardan masraflar düşüldüğünde çok cüzi bir miktar kazandıklarını kaydetti. Bir aracın garajda durmasının yıllık maliyetinin yaklaşık 30-35 bin lira olduğuna dikkat çeken Faruk İslamoğlu; lastik, motorin, araç, amortisman, yedek parça, yağ değişim, araç sigortaları, cam pulu vergisi, muhasebe, ruhsat harçları, oda aidatları gibi çok farklı kalemlerde giderler olduğunu hatırlattı.

“MARKA ARAYAN VELİLERİMİZ VAR”

Velilerin ilginç taleplerinin de bulunduğunu sözlerine ekleyen Başkan İslamoğlu; “Veli tarafından baktığın zaman, 'çocuğum en kaliteli arabada gitsin' diyor. En modelli, en markası daha iyi olan arabayı istiyorlar. Geçenlerde özel bir kolejimizde velimiz aramış, 'Sizin aracınız neden şu marka değil’ demiş ve daha yüksek modelli bir araç talep etmiş. Sıkıntı olup olmadığını sorduğumuzda da sıkıntı olmadığını söylemiş. Az da olsa marka arayan velilerimiz de var. 10-12 yaş civarında araçlar en fazla bu sektörde kullanılabiliyorlar. Kastamonu'da Güventur bünyesindeki araçların yüzde 80’i 0-5 yaş arasında. 100 bin liradan 400 bin liraya kadar araçlarımız var. Masraflarına baktığımız zaman çok da birbirinden farklı değil, gider aynı” dedi.

“YATAN ARACIN MALİYETİ 35 BİN LİRA”

Bir aracın, kapının önünde durması durumunda bile 30-35 bin lira maliyeti olduğunu kaydeden İslamoğlu; “Biz, son 2-3 yıl öncesine kadar genelde masrafa çalışıyorduk. Hep, 'Önümüzdeki günler daha güzel olacak' diye düşünüyorduk. İnşallah, Kastamonu'daki sanayileşme arttığı zaman, okul servisiyle birlikte yanına bir iş daha ilave edebilirsek birini masrafa sayıp, bir tanesini de kazanç olarak görmek istiyorduk. Şükürler olsun, bu sene de başarıyı sağladık. Araçlarımızın yaklaşık yüzde 90'ı iki iş yapıyor. İş istemeyip çalışmak istemeyenler de var” diye konuştu.

“BU SEKTÖR, EN KÜÇÜK HATAYI KABUL ETMİYOR”

Velilerin, zaman zaman servis fiyatlarına tepki gösterdiğini söyleyen Güventur Başkanı; “Velilerimiz, ‘300 lira ne demek?’ diyor. Kaç olmalı? Kastamonu'nun coğrafi yapısı 30-35 yolcu kapasiteli araçlara müsait değil. Televizyonlardaki sarı otobüsler gibi 45 kişi taşıyamıyoruz. Sokak sokak geziyoruz, araçlarımız 18-20 kişilik. Tek iş üzerinden gidecek olursak; kişi başına yaklaşık 300 lira ücret var, 20 öğrencide de 6 bin lira yapıyor. 1200 lira refakatçi, en az 1000 lira yakıt… Geriye 3800 lira kalır; bunu 12 aya vurduğumuzda araçların yatma giderini anca karşılıyor. Bir iş, sadece masrafa çalışıyor. Kazandığımız rakamlar yüksek değil. Masrafları çıkınca olsa olsa asgari ücret tutarında para kazanıyoruz. Öğrencisi taşımacılığı, yolcu veya yük taşımacılığından çok farklı bir şey. Buradan gidip de bir yolcu aldığınızda veya turizmde çok fazla bir başınız ağrımaz. Ama öğrenci işi öyle değil. Sabah bir dakika geç kaldın, akşam öğrencileri sayacaksın, yeri geldiği zaman kapıya inecek, çocuğun ayakkabıları bağladığımız bile oluyor. En küçük bir hatayı kabul etmiyor'' ifadelerine yer verdi.

“AŞI YAPILMASI LAZIM”

İslamoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü; “Tüm bunlara rağmen az olan kazandığımız ücretlere laf edildiği zaman bu bizim zorumuza gidiyor. Çok olmasa da ücretler konusunda bazen sitem ediliyor. Komşu illere bakın dedim, fiyatlarımız aynı, çünkü gider arttı. En ucuz lastiğin tanesi bin lira, motorin fiyatları ortada, araç fiyatları, amortisman zararları, yedek parça fiyatları, yağ değişimi fiyatları, araç sigortaları, cam pulları, muhasebe, ruhsat harçları, oda aidatları... Bu saydıklarımın hepsi zaruri giderler. Sürpriz giderleri saymıyorum bile. Bir sanayiye girip çıkmak 5 bin lira… Kaza bela başımıza geldiğinde bir yıllık giderimizi alıp götürüyor. Buna da şükür. En azından pandemide olduğu gibi evimizde oturmuyoruz, okullar ne zaman açılacak diye endişelenmiyoruz. Son günlerde yine kovid vakaları artıyor. İnşallah daha da fazla artmaz. Ama okul kapatmakla da bunun önüne geçilmez. Ne kadar tatil etsek edelim, bu virüs Türkiye'ye bir kaç kişiden geldi. Yine çoğalacak. Bunun yolu aşıdır, aşı yapılması lazım.” (CNGHaber.com)

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER