banner38

banner39

banner46

banner47

20 Kasım 2019 Çarşamba

Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz PROBLEM GÜVEN EKSİKLİĞİ!

Cumhurbaşkanlığı ile Kastamonu Valiliği’nin koordinesinde Valilik birimleri, ilimiz kamu kurum ve kuruluşları, Kaymakamlıklar ile ilçe belediye başkanlıklarında görevli CİMER yetkili ve kullanıcıları olmak üzere 200 personelin katıldığı CİMER Eğitim Programı dün başladı. 2 gün devam edecek olan eğitim programının ilk günkü eğitmeni İletişim Uzmanı Durmuş Ersoy oldu.

23 Ekim 2019 Çarşamba 10:55
 Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz PROBLEM GÜVEN EKSİKLİĞİ!
 

Cumhurbaşkanlığı ile Kastamonu Valiliği’nin koordinesinde Valilik birimleri, ilimiz kamu kurum ve kuruluşları, Kaymakamlıklar ile ilçe belediye başkanlıklarında görevli CİMER yetkili ve kullanıcıları olmak üzere 200 personelin katıldığı CİMER Eğitim Programı dün başladı. 2 gün devam edecek olan eğitim programının ilk günkü eğitmeni İletişim Uzmanı Durmuş Ersoy oldu.

Şerife Bacı Öğretmenevi toplantı salonunda gerçekleşen programa Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz, Kastamonu Valilik birimleri, kamu, kurum ve kuruluşları, kaymakamlıklar ve ilçe belediye başkanlıklarının CİMER yetkilileri ve kullanıcılarıyla birlikte 200 personel katıldı.

“DEVLETLE-VATANDAŞ ARASINDA CİDDİ BİR KÖPRÜ OLUŞTURDU”

Eğitim programının açılış konuşmasını yapan Vali Yaşar Karadeniz, “Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’nin adına düzenlenen seminerde bir aradayız. Aslında mevzuatımıza dilekçe olarak giren bu husus, elektronik ortama taşınarak vatandaşımızın devletimizin her kademesine daha rahat bir şekilde ulaşımını sağlamıştır. Devletle-vatandaş arasında da ciddi bir köprü oluşturulmuştur. Bu sistemin düzgün işlemesi hesap verebilir durumda olduğunu sağlamamız açısından da çok önemlidir. Bir şeyi iyi yaptığımızı, düzgün yaptığımızı anlatabilmek kadar, onu niye yapamadığımızı anlatabilmekte önemli. Vatandaşın devlete ve kamu görevlilerine olan güven yerleşmiş olsun. Bu güven ne kadar düzgün olursa, yapılan görevlerde o kadar tonere edilebilir olur. Kamu görevlileriyle vatandaşlar arasında olumsuz ortamlar oluşabiliyor. Aslında onun temelinde de yatan problem güven eksikliğidir. Sağlık kuruluşlarında zaman zaman sağlık personeliyle olan ilişkilerde, yapılan işlerin çoğu doğru. Ancak vatandaş o işlemin doğru olmadığını söylüyor. Bunun nedeni ise güvenin tam olmamasıdır. Yapılan işlemin doğru olduğunu tıbbi olarak anlatma imkanımız yok. Ama o güven köprüsü ve iletişim iyi kurulursa bu tip problemler daha da azalacaktır. Genel başvuruların değerlendirip zamanında cevaplandırılması da önemli. Bununla ilgili yasal süreler var.

“FIRSAT YARATMALIYIZ”

Bazı başvurular; soruşturmaya dönüyor ve uzuyor. Müracaatçının bilgisi olmuyor olabilir. Eğer zamanında o bilgi verilmezse, müracaatçı ciddi konu da bile bir şey yapılmadığı kanaatine sahip olabiliyor. Bazen iş yoğunluğu içinde müracaatları rutin işlerden sayıp, geri plana atma alışkanlığı olabilir. Oysa ki bu konu da hassas olmalıyız. Tüm kurumlarda CİMER’e bakan arkadaşlarımız, genel müracaatların zamanında yapılandırılmasa hukuki sonuçlara yol açabileceğini bilmeliler. Nizip Kaymakamlığım döneminde; devamlı soruşturma geçiren psikolojik problemleri olan öğretmen müracaat ediyor. Ama zamanında cevap verilmediği için öğretmen suç duyurusunda bulunuyor. İlçe Milli Eğitim Müdürü ve personel 8’er ay ceza aldılar. Ceza ertelendi ama o insanın haklıyım fırsatına neden oldu. Bu fırsatı yaratmamalıyız. Diğer tüm işlerde olduğu gibi bu işlerde düzgün yapılmalıdır. 2 günlük eğitim semineri birçok yönden faydalı olacaktır” ifadelerini kullandı.

Vali Karadeniz’in açılış konuşmasının ardından Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İletişim Uzmanı Durmuş Ersoy eğitim verdi.

Tuğçe Yerdelen

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV