banner38

banner39

banner46

banner47

banner29
20 Mayıs 2019 Pazartesi

Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz - MARKALAŞMAYA ÖNEM VERMELİYİZ

Toplumumuzda turizm konusunda farkındalığı arttırmak, iç turizmi canlandırmak ve halkın turizm hareketine katılımını sağlamak amacıyla, her yıl olduğu gibi bu yılda 15-22 Nisan tarihleri arasında kutlanacak olan Turizm Haftası etkinlikleri kapsamında, Kastamonu Valiliği ile Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı’nda “Turizmin Ekonomideki Yeri ve Önemi” konulu panel düzenlendi.

17 Nisan 2019 Çarşamba 10:13
 Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz  - MARKALAŞMAYA ÖNEM VERMELİYİZ

Toplumumuzda turizm konusunda farkındalığı arttırmak, iç turizmi canlandırmak ve halkın turizm hareketine katılımını sağlamak amacıyla, her yıl olduğu gibi bu yılda 15-22 Nisan tarihleri arasında kutlanacak olan Turizm Haftası etkinlikleri kapsamında, Kastamonu Valiliği ile Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı’nda “Turizmin Ekonomideki Yeri ve Önemi” konulu panel düzenlendi.

Kayseri Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa ve Dedeman Otel CEO’su Emrullah Akçakaya’nın konuşmacı olduğu panel ilgiyle dinlendi.

Panele ayrıca Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz, Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Saim Ateş, Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet İsak, Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Serkan Genç ve öğrenciler katıldı.

Kastamonu’nun turizmde ileriye doğru bir ivme aldığını belirten Vali Karadeniz “Bugün turizmde ürün ve markalaşma konulu panelde bir aradayız. Turizm Haftasının açılışını yaptık. Kastamonu için turizm sezonu açılışı demek değil çünkü Kastamonu’da hem yaz hem de kış turizmi var. Ilgaz’daki sezon yeni bitti, şimdide diğer turizm dallarında sezonun açılışını yaşıyoruz. Kastamonu turizmde ileriye doğru bir ivme almış durumda. 2017 yılı ve 2018 yılı gecelik konaklama oranlarında yüzde 15‘e varan bir artış oldu. Bu yılda inşallah aynı gelişim devam ederek 600 binlik hedefimize ulaşmaya çalışıyoruz. Tabi ki tüm bunları yaparken hem turizm alanlarında gelen ziyaretçilerin hizmet alabilecekleri şekle getirirken diğer yandan da tanıtımla insanları davet ediyoruz. Buraya gelen insanların sadece gezip eğlenip, yiyip, içip gideceği bir yer olarak kalmak gibi bir niyetimizde yok. Gelenleri mutlaka ve mutlaka buradan bir şeyler alarak, bir şeyler edinerek gitmelerini sağlamak hedeflerimizden bir tanesidir. İşte burada da önümüze çıkan şey onların ilgi duyabileceği şeyleri geliştirmek, hediyelik eşya sektörü ve gıda satışı dahil olmak üzere hem de bunları markalaştırmak önemli. Bizim marka olarak önde olan ürünlerimizden Taşköprü sarımsağı artık Türkiye’de kendini ispatlamış bir ürün. Gaziantep Gastronomi de marka olan bir şehir. Markalaşmaya mutlaka ve mutlaka önem vermemiz gerekiyor” dedi.

“PASTIRMAMIZ KAYSERİ’NİN PASTIRMASINDAN DAHA GERİDE DEĞİL”

“Pastırma deyince herkesin aklına Kayseri geliyor” diyen Vali Karadeniz, şöyle devam etti: “Bize düşen görev pastırma deyince, Kayseri’den önce Kastamonu’nun akla gelmesidir. Bizim pastırmamız Kayseri’nin pastırmasından daha geride değil, daha lezzetlidir. Kokusu bile ben pastırmayım diyor. Kastamonu’nun önde olan ürünleri de var. Taşköprü sarımsağı, Türkiye’de rüştünü ispatlamış bir üründür. İş sarımsağa gelince Gaziantep’teki sarımsak 3-5 liraya alıcı bulabiliyor. Aynı sarımsak Taşköprü’de olunca fiyatı 3 katına katlanabiliyor. Ürün aynı ürün, marka değeri ona fiyat bularak katma değer katıyor. Markalaşmaya önem vermemiz gerekiyor. Panelimizin hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.

Vali Yaşar Karadeniz’in konuşmasının ardından Kayseri Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa ve Dedeman Otel CEO’su Emrullah Akçakaya “Turizmin Ekonomisindeki Yeri ve Önemi-Yeni Trendler Turizmde ürün, Ürün Geliştirme ve Markalaşma Süreci” hakkında katılımcıları bilgilendirdi.

Karamustafa: TÜRKİYE’MİZ TURİZM CENNETİ BİR ÜLKE

Bacasız sanayi olarak nitelendirilen turizmden ülkemizin hak ettiği payı alabilmesi için yapılabileceklere değinen Rektör Karamustafa, “Turizm, sadece deniz, kum ve güneş olarak algılanmamalıdır. Turizmin çok çeşitli alanları mevcuttur. Doğa turizminden kültür turizmine, sağlık turizminden inanç turizmine Türkiye’miz turizm cenneti bir ülkedir. Yeter ki değerlerimizin farkında olalım, korumayı ve yaşatmayı bilelim. Turizmde iyi bir ürün oluşturmak ve marka değeri katmak, ancak iyi bir turizm bilincine sahip olmakla, eğitimle, tanıtımla ve uygun yatırımlarla mümkündür. Turizme marka değer kattığımız zaman ülkemizin maddi anlamda turizm girdilerini önemli ölçüde artırmış oluruz. Bunu başarmak için ise idarecilerden sektör temsilcilerine, eğitimcilerden turizm çalışanları ve vatandaşlara, hepimize büyük görevler düşmektedir” diye konuştu. 

Panelin sonunda Vali Karadeniz tarafından panelistlere katılımlarından dolayı plaket takdiminde bulunuldu.

Tuğçe Yerdelen

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV