banner38

banner39

banner46

banner47

24 Ocak 2020 Cuma

Kastamonu eski Milletvekili Murat Demir KANAL İSTANBUL, BOĞAZDAKİ TEHLİKEYİ ÇÖZECEK

AK Parti 26. Dönem Kastamonu Milletvekili ve denizcilik sektöründe faaliyet gösteren iş adamı Murat Demir, rant diye eleştirilerde bulunan CHP’lilerin Kanal İstanbul güzergahında arsa topladığını ileri sürdü.

31 Aralık 2019 Salı 10:13
 Kastamonu eski Milletvekili Murat Demir  KANAL İSTANBUL, BOĞAZDAKİ TEHLİKEYİ ÇÖZECEK
 


AK Parti 26. Dönem Kastamonu Milletvekili ve denizcilik sektöründe faaliyet gösteren iş adamı Murat Demir, rant diye eleştirilerde bulunan CHP’lilerin Kanal İstanbul güzergahında arsa topladığını ileri sürdü. 
Murat Demir, Kanal İstanbul projesinin denizcilik sektörü açısından değerlendirmesini, Ekrem İmamoğlu'nun "Ya Kanal, Ya İstanbul" söyleminin perde arkasını, projenin Türkiye ekonomisine katkısını, projeye karşı çıkan kişilerin gündeme getirdiği rant iddialarını, projeyle birlikte su kaynaklarının zarar göreceği ve deprem riskinin artacağı iddialarıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. 
Kanal İstanbul projesini denizcilik sektörü açısından değerlendiren Murat Demir, gemilerin İstanbul Boğazı'nda beklemesinin denizcilik sektöründe büyük bir problem olduğunu belirtti. 
Demir, projenin Türkiye'nin ekonomisine büyük katkılar sağlayacağını ve İstanbul Boğazı'nda gemi trafiğinin azalacağına dair ülkeye gelecekte büyük kazanımlar getireceğini vurguladı. 
Uzun bir süredir tartışılan projenin Montrö Sözleşmesi'ni geçersiz kılacağına dair ise "Montrö ile hiç alakası yok. İstanbul Boğazı cazibesiyle geçiş güzergahlarını çok daha aktif hale getirecek" diyen Demir, Montrö Sözleşmesi'ne aykırı olduğunu savunanlara karşı çıktı. 
Murat Demir, Ekrem İmamoğlu ile projeye karşı çıkan kişilerin gündeme getirdiği rant iddialarına ise "Kanal İstanbul projesinin yapılacağı yerlerde arsa almaya çalışan isim isim bildiğim CHP'liler var” sözleriyle tepki gösterdi. 

“İSTANBUL’U KARADENİZ’DEN MARMARA’YA 
BAĞLAYACAK BİR PROJEDİR” 

Kanal İstanbul’un Karadeniz’den Marmara’ya bağlayacak bir proje olduğunu söyleyen Demir, “40 kilometre uzunluğunda, 150 metre genişliğinde ve 25 metre dip derinliğe sahip bir kanal olması değerlendiriliyor. Cumhurbaşkanımız tarafından da bunlar belirtildi. Bilindiği üzere Karadeniz’den Marmara’ya çıkacak bir kanal olacak. Şuanda güzergahın nasıl olduğunu kimse bilmiyor, net değil. Sonuç olarak İstanbul’un Karadeniz’den Marmara’ya bağlanacak ve etrafında da yakın bir bölgede yerleşim alanlarının oluşturacağı bir projedir” şeklinde konuştu. 

“İSTANBUL BOĞAZINDA SÜREKLİ BİR GEMİ BEKLEMESİ VAR” 


İstanbul boğazında sürekli bir gemi beklemesinin olduğuna işaret eden Demir, “Ticaret gemileri sürekli Marmara’dan Karadeniz’e, Karadeniz’den Marmara’ya girişte ortalama bekleme süreleri, tankerler hariç kuru yük gemileri için 13-14 saati buluyor. Tankerlere baktığımız zamanda 30 saati buluyor. Bunları güne vurduğunuz zaman birçok gemi 2-3 gün hatta 5-6 güne bekleme süresi çıkan gemiler var. Güney’den Kuzey’e 8 saat geçiş izni veriliyorsa, o 8 saatten sonraki süreçte de Kuzey’den Güney’e veriliyor. İstanbul Boğazı şuanda ülkemizin en muhteşem turizm merkezlerinden bir tanesi. Yurtdışından gelen insanlar, İstanbul’da 3-4 saat bekleme süresi içerisinde boğazda illa bir tur gezintisi yapıyor. İstanbul boğazında tur teknelerinin yanı sıra yolcu gemileri, balıkçı tekneleri, amatör balıkçılar, ayriyetten özel teknelerin dolaştığı bir yerden bahsediyoruz. Çünkü boğaz muhteşem bir yer. Boğazdan geçmek isteyen gemi sayısı 40’dan aşağıya hiç düşmüyor. Kanal İstanbul, boğazdaki hem tehlikeyi hem de gemi trafiğine büyük ölçüde çözecektir” diye konuştu.
 
(iha)

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV