12 Ağustos 2020 Çarşamba

Kastamonu Belediye Başkanı R. Galip Vidinlioğlu, baharı işaret etti TÜM SEKTÖRLER TURİZM KENTİ KASTAMONU’YA HAZIR OLMALI

Kastamonu Belediye Başkanı Opr. Dr. Galip Vidinlioğlu, birinci yılını kutlayan Sarı Konak Kadın Girişimciler Üretim ve İşletme Kooperatifi’nin daveti üzerine katıldığı basın toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Öncelikleri arasında kadın istihdamının ekonomiye katkısını arttırmak olduğunu söyleyen Başkan Vidinlioğlu, turizm anlamında gelişmek için tüm sektörlerin turizm kenti Kastamonu’ya hazır olması gerektiğini belirtti.

14 Aralık 2019 Cumartesi 10:51
 Kastamonu Belediye Başkanı R. Galip Vidinlioğlu, baharı işaret etti   TÜM SEKTÖRLER TURİZM KENTİ KASTAMONU’YA HAZIR OLMALI
 

 

Kastamonu Belediye Başkanı Opr. Dr. Galip Vidinlioğlu, birinci yılını kutlayan Sarı Konak Kadın Girişimciler Üretim ve İşletme Kooperatifi’nin daveti üzerine katıldığı basın toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Öncelikleri arasında kadın istihdamının ekonomiye katkısını arttırmak olduğunu söyleyen Başkan Vidinlioğlu, turizm anlamında gelişmek için tüm sektörlerin turizm kenti Kastamonu’ya hazır olması gerektiğini belirtti.

“EN BÜYÜK EKSİKLİK TANITIM”

Ortak akılın bu noktada hala sağlanamadığını da dile getiren Vidinlioğlu, turizmde şehre katkı sağlayacak bir iki turizm bileşeninin tespit edilip ortak hareket edilmesi önerisini yenilerken en büyük eksikliğin tanıtım olduğuna değindi ve bahar ile birlikte bir tanıtım kampanyasının başlayacağını duyurdu.

Sarı Konak Kadın Girişimciler Üretim ve İşletme Kooperatifi Başkan Mihriban Tüfekçi ise bir yıl içerisinde önemli adımlar attıklarını vurgulayarak; “Bizlerden desteğini esirgemeyen Kastamonu Belediye Başkanımıza teşekkür ediyoruz” dedi ve yöresel kalkınmada kadının gücünü göstermek istediklerini belirtti.

TÜFEKÇİ: ÖNEMLİ ADIMLAR ATTIK

DAHA İYİ İŞLERİ BİRLİKTE YAPACAĞIZ

10 Aralık tarihinin Kastamonu kadını için önemli bir tarih olduğunu vurgulayan Sarı Konak Kadın Girişimciler Üretim ve İşletme Kooperatifi Başkanı Mihriban Tüfekçi, 10 Aralık 1919’da Kastamonu kadınının tüm dünyaya sesini duyurduğunun altını çizerek; “Bizde 10 Aralık 2018 tarihinde kurduğumuz kooperatifimiz ile yöresel kalkınma kadın gücü diyerek kooperatifimizi kurduk. Şuanda 46 üyemiz var. Birinci yılını doldurduğumuz kooperatifimiz ile önemli adımlar attık. Önümüzdeki süreçte daha iyi işler yapmayı hedefliyoruz. Belediyemiz kooperatifimizin ortağıdır. Hep birlikte şehrimizin tanıtımını da en iyi şekilde yapacağız” diye konuştu.

Tüfekçi konuşmasının devamında bir yıl boyunca yaptıkları etkinliklerle ilgili basın mensuplarına bilgiler verdi.

BAŞKAN VİDİNLİOĞLU: ÖNCELİĞİMİZ KADINLARIMIZI

İSTİHDAMA YÖNELİK NASIL HAREKETLENDİRİRİZİ BULMAK

Tüfekçi’nin ardından konuşan Belediye Başkanı Opr. Dr. Rahmi Galip Vidinlioğlu, şehrimizin üretimi, turizm potansiyeli ve geleceğiyle ilgili açıklamalarda bulundu. Önceliğinin kadınları istihdama yönelik hareketlendirmek olduğunu söyleyen Başkan Vidinlioğlu konuşmasında şunları söyledi: “Bizim öncelikli konularımızdan bir tanesi özellikle kadınlarımızı istihdama yönelik nasıl hareketlendirebilirizi bulmaktı. Belediyemiz öncülüğünde kurulan Sarı Konak Kadın Kooperatifimiz zaten vardı. Şimdi biz kooperatifimizin biraz daha fonksiyonlarını arttırarak, ürünlerin ekonomiye kazandırılması ve artı Kastamonumuzun tanıtımına biraz daha katkı sağlamayı düşünüyoruz. Yine iki kadın derneğimize daha konak tahsis ederek onlarında üretimde yer almalarını arzu ettik. Bizim en büyük sıkıntımız tanıtımla ilgili. Yağımız var, unumuz var, şekerimiz var, hatta helvayı yapanımızda var ancak iş pazarlama noktasına geldiğinde eksikliğimiz var. Yaklaşık 10 gündür bir pastırma muhabbetidir gidiyor. İnsanlar bu noktada ciddi bir merak içerisinde oldular. Demek ki sizi tanıdıkça tanınırlığınız arttıkça o oranda size gelen talep söz konusu. Sadece pastırma değil dünyaca ürünümüz var.

“ÜRETİMDE EN BÜYÜK SIKINTI BİR ARAYA GELEMİYORUZ!”

Üretim, tasarım ve pazarlama. Bu işin üç ayağı var. Siz istediğiniz kadar üretin. İyi pazarlayamıyorsanız ürününüz elinizde kalıyor. Ürününüzün bir farkının olması gerekiyor ki cazip hale gelecek ve talep olacak. Talep olmadan satış yapamayız. Geçenlerde bir bisküvi firmamız yaklaşık 50 ton civarında siyez almak istemiş. İlimizde 50 tonu bir arada bulamadığı için Gaziantep’ten aldığını duydum. Bu beni üzdü. Bizdeki en büyük sıkıntı bir türlü biraraya gelemiyoruz. Üreticilerimizin bir kooperatifi olsa, bir araya gelseler bunu pazarlama şansımız artacak. Ortak bir üretim havuzu olsa ürünler burada toplansa ve satışı yapıldığında herkes ürettiği ürün kadar payını alsa çözüm oluşabilecek. Bu benim projelerimden bir tanesi.

“ÜRÜNLERİMİZDE KASTAMONU’YU SİMGELEYEN BİRŞEYLER OLMALI”

El sanatlarında dört kat ahşap ürünümüz mevcut. Bunlar yapılmış. Satma noktasına geldiğinde satamıyoruz. Bu ürünlerimizi yapıyoruz ancak Kastamonu bunun neresinde. Örneğin masamızın üzerinde bir taş baskı var. Taş baskıyı yapan başka illerde var. Bizim ürünümüzde Kastamonu’yu anlatan bir motifin olması veya bir dokunuş olmalı. Vatandaş baktığında işte bu Kastamonu işi demesi gerekiyor. İlimizi simgeleyen birşeyler olmalı. Bu noktada tasarım çok önemli. Bu işin bir ayağı da tasarım.

“YÖRESEL ÜRÜN SATIŞ NOKTALARI KURULACAK”

Daha öncede ifade ettiğim sera protokolünü hazır hale getirdik. Kastamonu Belediyesi olarak Şeker Fabrikası’na bir sera yapacağız. Kışın ortasında hemşehrilerimiz organik ürünler yiyebilecekler. Ürünlerin satışıyla ilgili sadece ilimizde değil Ankara ve İstanbul’da Belediyemize ait yöresel ürünlerin içerisinde olduğu satış noktaları kurmak istiyoruz. KESOB’un eskiden Fen Edebiyat Fakültesi olarak kullanılan binasıyla ilgili 10 yıllık protokolümüzü yaptık. Belediye olarak burada eğitimler yapacağız. Halk Eğitim Kursları, KESOB kursları da burada olabilecek.

Yine önümüzdeki süreçte restorasyonlar için önceden kurulan ekibi toplamak istiyorum. Bunu özelden satın alarak yaptığınızda çok ciddi kar marjları olan bir iş. Bu işi kendi bünyemizde yaparsak çok daha uygun hale getirmiş oluruz.

“SARI KONAK ÖNEMLİ İŞLER YAPTI”

Sarı Konak Kadın Girişimciler Kooperatifimiz ilimizin tanıtımının sağlandığı hemen hemen tüm etkinliklere katıldı. Bizde bu anlamda sürekli destek verme gayretindeyiz. Çokta güzel ürünler meydana çıkıyor. Hem ürün çeşitliliğini arttırıp hem de etkinlikleri arttırdığımızda inanıyorum ki murat hasıl olacaktır. Biz kooperatifimizin yanındayız. İnşallah daha çok üretip daha çok satıp daha çok istihdam sağlarız. Biz üzerimize düşeni yapmaya hazırız.

“BAHARLA BİRLİKTE TANITIM KAMPANYALARINA BAŞLAYACAĞIZ”

Kastamonu’nun genelinin tanıtımıyla ilgili de bir hazırlık yaptırdım. Tanıtım noktasında zamanlama önemli. Yapacağımız atakta zamanlamayı doğru seçmeliyiz. Bahar ile birlikte tanıtım kampanyasına ağırlık veririz.

“ŞEHRİN TURİZME HAZIR OLMASI GEREKLİ”

Asıl önemli olan ise bu noktada şehrin buna hazır olması. Sonuçta bütün bunları yapacak olan bizleriz ve burada insan faktörü devreye giriyor. Onun için hemen hemen her sektörümüzün turizm kenti Kastamonu’ya hazır olması gerekmektedir. Bir defa tökezlemeye başlarsak toparlamak zor olur. Şehrin her biriminin buna hazır olması gerekli aksi takdirde yarı yolda kalırız.

Bu kadar turizm bileşeninin birarada olduğu başka il yok. Kayak, deniz, doğa turizmi, inanç turizmi, yemek kültürü, hepsi bir arada. Benim kanaatim ağırlık vereceğimiz bir iki turizm bileşenini belirlemek. Ve o yönde hız kazanmak gerek. Ben bunların hepsinde iddialıyım demek aslında iş talebiyle gelip ne iş olsa yaparım demek ile aynı. Kastamonu turizmde hangi anlamda ön planda olmak istiyor, hangisi memleketin menfaatine oluru bulup ağırlığı o noktaya vermeliyiz. Henüz ortak bir akıl oluşmuş değil.

“TURİZMDE EŞİK DEĞERİNİ AŞMALIYIZ”

Doğru konuşmak gerekirse turizmde bir yol kat ettik mi? Ettik. Ancak aldığımız yol şuanda emeklemenin bir adım ötesi. Asıl olan eşik değerini aşmak. Bizim bunu yapmamız gerekiyor.  Eşik değerini aşmak için şehrin bütününün bunun içerisinde olması gerekli. 10 Aralık etkinliğinde beklenenin üzerinde gelen olduğunda hiç bir şey kalmadı diyorlar. Esnaf halinden memnun. Çok satış yaptık diye. Ayakta yemek yediler diyenler var. Demek ki tam hazır olmadığınız noktalar var. Bu kendi içimizdeki konuşma. Eksikliklerimizi biran önce gidermemiz gerekli.

“BİZE HİÇ TALEP GELMEDİ!”

Tarihi konakları aile tarzı pansiyon işletmeciliği için ailelere vereceğim dedim. Sekiz aydır bunu söyledim. Bize hiç talep gelmedi. Halbuki 10 kişinin birden bu konaklara talip olması ve ben bunu işletmek istiyorum demesi gerekli. Bu noktada biraz daha girişimciliğe ihtiyaç var. Büyük şehirlerde bu tür tarihi mekanlar yok. Bu atmosferi bulmasının imkanı yok. Turizm şekil değiştiriyor. Eskiden insanlar deniz turizmini tercih ederlerdi şimdi artık turlarla doğal güzelliklere ve kültürel turizme eğilim var. İnsanlar huzur arıyorlar. Şehrimiz adına bunlar pozitife çevrilebilecek olan durumlar.”

Program konuşmaların ardından tarihi konağın önünde çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi. 

Tuğçe Yerdelen

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV