banner38

banner39

banner46

banner47

banner29
13 Kasım 2019 Çarşamba

EKONOMİ KONUŞULDU

Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz’in başkanlığında İl Genel Meclisi (İGM) Toplantı Salonu’nda Ekonomi Toplantısı yapıldı. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün talimatı üzerine gerçekleşen toplantıda ‘Ulaştırma ve Liman’, ‘Eğitim ve Madencilik’ sektörleri görüşüldü.

01 Kasım 2019 Cuma 10:37
 EKONOMİ KONUŞULDU
 

Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz’in başkanlığında İl Genel Meclisi (İGM) Toplantı Salonu’nda Ekonomi Toplantısı yapıldı. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün talimatı üzerine gerçekleşen toplantıda ‘Ulaştırma ve Liman’, ‘Eğitim ve Madencilik’ sektörleri görüşüldü.

Açılış konuşmasını yapan Vali Yaşar Karadeniz, “Bu toplantıda daha önce hazırlığı yapılan, ancak değerlendirilmesini yapmadığımız raporları ele alacağız. Ulaştırma ve Liman, Eğitim ve Madencilik sektörleri bugünkü gündemimizde olan konular” dedi.

OĞUZHAN: YOL VE TRAFİK EMNİYETLERİ ARTIRILDI

Karayolları 15’inci Bölge Müdürü Yüksel Oğuzhan, ulaştırma ve liman sektörü hakkında bilgi verdi. Oğuzhan, şunları belirtti: “Kastamonu yöresinin madencilik, ticaret ve sanayi alanlarında gelişmesi, tarihi ve turistik değerleri ile cazibe merkezi haline gelebilmesi için yol standartlarının yükseltilmesi, yol ve trafik emniyetlerinin artırılarak, güvenli ve ekonomik seyahat edebilmelerinin sağlanması en önemli etkenlerden biridir. Kastamonu’da 712 kilometresi devlet yolu, 580 km’si il yolu olmak üzere toplam bin 292 km yol ağı bulunmaktadır. Kastamonu’da daha önceki yıllarda başlayıp, 2002 yılı sonuna kadar 46,6 km bölünmüş yol yapılmış iken, 2002-2019 yılları arasında 272,4 km toplamda 319 km bölünmüş yol yapılmıştır. Ayrıca 2003-2019 yılları arasında 132,3 kilometre yol iyileştirmesi, 80 adet köprü yapımı, 6 bin 823 kilometre sathi kaplama yapım ve onarımı yapılmıştır.

“KARAYOLLARI TAŞIMACILIĞI BAŞLI BAŞINA EKONOMİK FAALİYET”

Karayolları taşımacılığı, kendi bünyesi içerisinde başlı başına ekonomik bir faaliyet olması yanında, diğer bütün sektörlerle de çok yakın ilişkisi olan ve bu sektörleri doğrudan etkileyen hizmet türü konumundadır. Otomotiv, petrol, lojistik, taşımacılık, inşaat sektörleri başta olmak üzere tüm sektörler karayolları altyapısını hizmet seviyesinin durumuna bağlı olarak, faaliyetlerini yürütmektedir. Bugün dünyadaki ülkelerin büyük bir çoğunluğunda karayolları yolcu ve yük taşımacılığında en fazla tercih edilen ulaşım türüdür. Bu nedenle taşımacılık sektörünün etkinliği ve verimliliği karayollarının etkinliği ve verimliliği ile ölçülmektedir. Karayolları yatırımlarının sosyo-ekonomik etkileri ile ilgili olarak, değişik ülkelerde yapılan çalışmalarda elde edilen sonuçlar, karayollarına yapılan kamu yatırımlarının oldukça yüksek katma değer yarattığı yönündedir. Sağladığı sosyo-ekonomik faydalar; üretim ve istihdamın arttırılması, üretim maliyetinin düşürülmesi, tüm sektörlerde verimliliğin arttırılması, yol yapımının ekonomiye dolaylı ya da doğrudan etkileridir. Alınan vergiler yoluyla ulusal bütçe olan mali katkılar olarak sıralanabilir.” 

Tuğçe Yerdelen

Anahtar Kelimeler: EKONOMİ KONUŞULDU

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
ARŞİV