Beyaz eşya satışları patladı: yüzde 40 artış

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’ne (TÜRKBESD) üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere 6 ana üründe toplam satışları yılın ilk yarısında 2020 senesinin aynı dönemine göre yüzde 41 oranında artarak 17.426.912 adet olarak gerçekleşti

Beyaz eşya satışları patladı: yüzde 40 artış
banner72

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’ne (TÜRKBESD) üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere 6 ana üründe toplam satışları yılın ilk yarısında 2020 senesinin aynı dönemine göre yüzde 41 oranında artarak 17.426.912 adet olarak gerçekleşti. TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, “Sektörümüz senenin ilk 6 ayında hem iç pazar hem de ihracat pazarlarında çok iyi bir sınav verdi. Haziran ayı itibarı ile iç pazarda yüksek baz etkisi ve azalan konut satışlarının etkisini hissetmeye başladık. Önümüzdeki dönemde COVID-19’un seyri ve ekonomi üzerindeki etkileri satışlarımızda belirleyici olacaktır” dedi.

ÇİN'DEN SONRA EN BÜYÜK ÜRETİM ÜSSÜ

Türkiye’nin beyaz eşyada %7’lik üretim hacmi ile Çin’den sonra dünyanın ikinci büyük üretim üssü olduğunu vurgulayan Dinçer, sektörün 29 milyonu aşkın üretim, 22 milyon ihracat adedi, ülke geneline yayılmış satış ağı ve tedarikçileri ile büyük bir ekosistemi temsil ettiğini hatırlattı.

Türkiye beyaz eşya sektörünün 60 bin doğrudan, 600 bin dolaylı istihdamla ekonomi için önemli bir itici güç teşkil ettiğini anlatan TÜRKBESD Başkanı Dinçer, genel ekonomik koşullara değindi. Dinçer, “Bayram, düğün ve yazlık sezonu olması sebebiyle, yaz ayları elektrikli ev aletlerine olan talebin yüksek seyrettiği dönemlerdir. Tüketici ihtiyacının yüksek olduğu bu tür zamanlarda kredi kartı taksit sayıları tüketicilerin alım gücünü destekleyen bir unsurdur. Enflasyon rakamlarının artış eğiliminde olduğu bir dönemde ayrıca kredi kartı taksit sayılarında kısıtlamaya gidilmesi tüketicilerin ihtiyaçlarını ötelemesine yol açacaktır” dedi. (HaberTürk)

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER