Müzik indir

22 Ekim 2020 Perşembe

ARTIŞI DURDURDUK

İçişleri Bakanlığı tarafından yayınlanan genelge doğrultusunda Kastamonu Valisi Avni Çakır, koronavirüs denetimlerine devam ediyor. Cumhuriyet Meydanı’ndaki otobüs durağı ile Adalet Caddesi’nde dün denetim yapan Vali Çakır, esnafları ve vatandaşları uyararak maske, mesafe ve hijyen konusunda hassasiyete çağırdı.

24 Eylül 2020 Perşembe 10:39

“VAKALAR BİTME NOKTASINA GELMİŞTİ”

Denetim öncesi açıklamada bulunan Vali Çakır, “Kovid-19 denetimleri kapsamında, haftalık olarak denetimlerimiz sürüyor. Denetimlerimiz haftanın ortası ve pazarımızın olduğu günlerdir. Bu günleri aslında bakanlığımız belirliyor, fakat bize de uyuyor alan pazarı ve sebze pazarı Çarşamba günü kuruluyor. Bakanlığımızın genelgesi doğrultusunda insanlarımızın yoğun olarak bulunduğu, başta pazar yerleri olmak üzere otogarlar, banka önleri, lokantalar, kafeteryalar, işletmeler, AVM’ler de kapsamlı denetimler yapıyoruz. Bu denetimlerin büyük bir kısmına basınımızda şahitlik ediyor. Bu kapsamda bugünde 13 ekip, il merkezinde sahadalar. İlçelerde de eş zamanlı olarak kaymakamlarımızla birlikte yoğun denetimler gerçekleşiyor. Bir rutin denetim var, bir de bugün olduğu gibi yoğun denetim var.  Vaka sayılarımızla artışla beraber kontrolü sağlamada ki, eksikliği gördük ve Ağustos ayıyla beraber denetimlerimizde, faaliyetlerimizde yoğunlaşmaya başladık. Haziran ayıyla beraber, Türkiye’de olduğu gibi ilimizde de vakalar bitme noktasına gelmişti.

“NÜFUSUMUZ ARTTI VE VAKAMIZ ARTTI”

Vaka artışındaki en büyük sebep; dışarıdan gelenler, gurbetçilerimizin misafir kabul edilmesiyle, bayramda ziyaretçilerin gelmesiydi. Nüfusumuz arttı ve vakamız arttı. Ardından denetimimiz de arttı. Bilim Kurulu ve bakanlığımızın kararları doğrultusunda uygulamaya devam ediyoruz. Ekonomik hayatımızın yürümesi lazım. İnsanımızın da sokakta güvenle dolaşması, halkımızın da bilinçlenmesi gerekiyor. Dengeyi sağlama konusunda çaba sarf ediyoruz.

“2 KADIN, 20 ERKEK YURTTA KARANTİNADA”

1 hafta-10 günlük artıştan sonra vaka sayılarımızda stabilleşmeve çok az da olsa aşağıya doğru iniş başladı. Ancak bizim açımızdan anlamlı bir iniş değil. En azından artışı durdurduk.  Kesin olan şu; 1 haftadır iyileşen hasta sayımız, vaka sayımızdan daha fazla. Bu iyi bir haber. 2 hafta önceki seyrimizde değiliz. Aldığımız ilave tedbirlerle beraber vaka sayımızı daha da aşağı seviyelere getireceğiz. Bu anlamda biz, her hafta Pazartesi geniş çaplı bir değerlendirme yapıyoruz. Sağlık İl Müdürlüğümüz analiz yapıyor. Yerel, konu ve sektörelbazlı anlamlı bilgiler alıyoruz. İzolasyona uymayan vatandaşlarımız için iki yurt faaliyete geçmişti. Bu sabah itibariyle 2 kadın, 20 erkeği yurtta misafir ediyoruz. 8 tanesi pozitif vaka, diğerleri temaslı. Pozitif vakalarımızın 5 tanesini şifa ile taburcu edeceğiz. Önümüzdeki hafta da yeni vaka girişleri olmazsa azalma meydana gelecek” dedi.

“KAT ETMEMİZ GEREKEN YOLUMUZ VAR”

Maske  konusunda ciddi bir aşamaya geldiklerini ifade eden Vali Çakır, “100 vatandaştan maske takmayan kişi, 1 kişi gibi. Ancak bir araya geldiğimizde mesafe anlamında kat etmemiz gereken yolumuz var. Mesafeleri ayarlayıp temizliğe dikkat edersek, sayılar düşecektir. Basınımızın konuyu işlemesinin bize faydası çok. Belediye, kolluk güçlerimizle sürekli bilgilendirme yapıyoruz. Türkiye çapında 65 yaşla ilgili tedbirler gelebilir. Ancak geçen ay 65 yaş üstü vatandaşlarımız toplu taşıma aracı kullanırken mesai giriş ve çıkış zamanlarında bir kısıtlama getirmiştik. Bu konuda elimizden geleni yapıyoruz. 65 yaş üstü vatandaşımız ve günlük dışarı çıkan tüm vatandaşlarımız her türlü sınırlamalara ve kararlara uymalılar” şeklinde konuştu.

“SİGARA YASAĞINDA 9 KİŞİYE CEZA KESİLDİ”

Vali Avni Çakır, açıklamasını şöyle tamamladı: “Sigara yasağının kararını alalı 1 hafta oldu. Bu yasakla ilgili vatandaşlarımızdan olumlu tepki aldık. Kararın yerinde olduğunu düşünüyoruz. Sigara içmeyen vatandaş, sigara içenden rahatsız oluyor. Bazen de vatandaş sigara içme bahanesiyle maskesini indiriyor, bir daha sigara içeceğinden dolayı takmadığını söylüyor. Ceza noktasında ise 9 vatandaşımıza ceza kestik. Bu rakam az gibi gözükebilir ancak yeni bir uygulama. Bazen köyden gelen bir vatandaşımızın bu uygulamadan haberi olmuyor. Halkımızı da boğmak istemiyoruz. Merkezdeki vatandaşımıza bu konuyu sürekli hatırlatıyoruz. Yüzde 20 oradan, sigara yasakladık yüzde 3 oradan, tespit zor fakat her alanda alınabilecek tedbirleri alacağız. Kamu görevlileri ve vatandaş olarak üzerimize düşeni yaptıktan sonra başarı bekleyeceğiz. Tüm ekiplerimiz uyumla çalışıyor. Sağlığımızın çalışmaları bizim için öncelik, il olarak da önceliğimiz Kovid-19. İlaç konusunda ve hastane ile sıkıntımız yok. Gerek yoğun bakımda, gerek hastanede kriz halindeyiz diyerek, endişelenecek bir durum söz konusu değil. Yaşlı vakalardaki kayıplara çok üzülüyoruz. Gençlerin salgından etkilenmediklerini düşünerek kayıtsız davranmalarının yansımaları, yaşlı vakalar. 50 yaş altındaki insanlarımızın hassasiyeti, 65 yaş üstü vatandaşımızın hassasiyetinden daha düşük. Bu kesimdeki insanlarımızı daha çok hassasiyete davet ediyoruz. Bu konudaki mücadeleyi el birliğiyle başarıp atlatacağız.”

Yapılan açıklamanın ardından Vali Çakır, beraberinde Kastamonu Belediye Başkanı Op. Dr. Rahmi Galip Vidinlioğlu ve İl Sağlık Müdür Vekili Yüksel Kutlu ile birlikte denetim yaptı.

VALİ UYARDI: BİZLERİ, CEZA YAZMAK ZORUNDA BIRAKMAYIN

Vali Avni Çakır, PTT Merkez Şubesinde bir odada maske takmadan sosyal mesafeyi de gözetmeden 7 kişiyle oturan birim müdürüne uyarıda bulundu. Ayrıca Vali Çakır, PTT Merkez Şubesinde korona virüs tedbirlerini yetersiz bularak, “Bizleri, kamu kurumlarına ceza yazmak zorunda bırakmayın” dedi.

Vatandaşlara dezenfektan da dağıtan Vali Çakır, PTT Merkez Şubesinin önünde bekleyen vatandaşlarla bir süre sohbet ederek istek ve taleplerini dinledi. Ardından Vali Çakır, Özel Halk Otobüslerini de denetleyerek, yolcularla sohbet etti. Özel Halk Otobüsünde alınan tedbirlere ek olarak Vali Çakır, halk otobüslerine el dezenfektanı konulması talimatında bulundu. Ardından Vali Çakır, beraberindekilerle birlikte denetlemelerine devam etti.