112'ye gelen çağrıların yüzde 75'i asılsız çıktı

Kastamonu 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan Türkiye genelinde '112' olarak tek acil çağrı numarasına geçiş kapsamında 2021 yılında faaliyet göstermeye başlanmıştı.

112'ye gelen çağrıların yüzde 75'i asılsız çıktı
banner72

Emniyet, jandarma, sağlık, itfaiye, orman ve AFAD'ı ilgilendiren tüm acil çağrılar 112 numarasından karşılanıyor ve yönetiliyor.

2021 yılı içerisinde Kastamonu 112 Acil Çağrı Merkezi, 363 bin 96 çağrı alırken, bu sayının sadece 89 bin 325’inin gerçek çağrı olduğu tespit edildi. Gelen çağrılar 1,17 saniye gibi kısa bir süre içerisinde cevaplandırıldı. 112 Acil Çağrı Merkezine gelen aramaların yüzde 75,4'ü acil çağrı kapsamında olmayan, hatları meşgul etmeye yönelik çağrılardan oluşuyor.

2021 yılı içerisinde Kastamonu Acil 112 Acil Çağrı Merkezi'ni asılsız ihbar ve gereksiz aramalar ile meşgul ettiği tespit edilen 6 kişiye toplamda 2 bin 547 TL idari para cezası uygulandı. (Haber Merkezi)

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER