'MEB'in başarısızlıkları tesadüf ve sürpriz değildir'

Eğitim-İş Kastamonu Şube Başkanı Ahmet Tevfik Bal, yeni eğitim öğretim yılında gerekli tedbirlerin alınmasına ilişkin Milli Eğitim Bakanlığı’na çağrıda bulundu

'MEB'in başarısızlıkları tesadüf ve sürpriz değildir'

Eğitim-İş Kastamonu Şube Başkanı Ahmet Tevfik Bal, yeni eğitim öğretim yılında gerekli tedbirlerin alınmasına ilişkin Milli Eğitim Bakanlığı’na çağrıda bulundu.

18 milyon öğrenci ve 1 milyon eğitim işçisinin, yeni eğitim öğretim yılına Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından alınmayan önlemler, birikmiş ve çözüm bekleyen sorunlarla girdiğini savunan Eğitim-İş Şube Başkanı Ahmet Tevfik Bal, Mart 2020’den bu yana okulun kapısından eğitime uzaktan da olsa erişemeyen milyonlarca öğrenci bulunduğunu söyledi.

“2 MİLYON 316 BİN 139 ÖĞRENCİ EBA’YA ULAŞAMAMIŞTIR”

23 Mart 2020 tarihinden itibaren genel olarak uzaktan eğitimin yapılmaya başladığını belirten Şube Başkanı Bal, “Okulların kapalı kalmasının sonucunda da eğitime erişim açısından var olan eşitsizlik artarak devam etmiştir. Maddi imkanları iyi olan aileler uzaktan öğretim araçları ile çocuklarının nitelikli eğitime erişimini sağlamış, özel derslerle çocuklarına takviye kurslar aldırmışlardır. Ancak uzaktan eğitime erişim için gerekli bilişim araçları olmayan öğrenciler tüm eğitim ortamlarından uzak kalmışlardır. Çocuklarımız iyi eğitimli bir azınlık ve nitelikli eğitime erişemeyen bir çoğunluk olarak ayrıştırılmıştır. Bu süreçte; Ek öğretmen, sağlık ve temizlik görevlisi ataması yapılmamış, okulların fiziksel ihtiyaçları tam anlamıyla karşılanamamıştır. Milli Eğitim Bakanı 2 milyon öğrenciye ulaşmakta zorlandıklarını, 1 milyon öğrenciye hiç ulaşamadıklarını ifade etmesine rağmen tablet ve bilgisayar ihtiyacı olan öğrencilerden sadece 664.157’sine tablet dağıtımı yapılabilmiştir. Açık ortaokul-liseler ve özel okullar haricinde resmi okullarda eğitim gören 2 milyon 316 bin 139 öğrenci EBA’ya ulaşamamıştır. Özel okullar ile açık ortaokul-lise dahil edildiğinde EBA’ya erişemeyen öğrenci sayısı 5 milyon 368 bin 142’ye ulaşmaktadır. Ülkemizde 221 bin tarımda, 171 bin sanayide, 328 bin hizmet sektöründe olmak üzere 720 bin çocuk işçi bulunmaktadır. Bu sayıya eğitime erişemeyen öğrencilerde dahil edildiğinde 6 milyon 88 bin öğrencinin dezavantajlı grupta yer aldığı görülmektedir” dedi.

 “MEB'DE ZİHNİYET DEĞİŞMEDİ”

MEB’in gereken adımları atmadığını öne süren Eğitim-İş Şube Başkanı Bal, “Hazırlık için değerlendirmesi gereken dönemde, gerici dernek ve vakıflarla protokoller imzalama derdine düşen MEB'de zihniyet değişmemiş, sadece bakan koltuğunda oturan isim değişmiştir. Oysa bir süredir ülkemizde vakalar yükselmekte, dünyanın en çok korktuğu varyantlar yaygınlaşmaktadır.

Hal böyleyken; gerekli adımları atmadan başlatılacak bir yüz yüze eğitim dönemi, Korona virüse istediği kuluçka zeminini sağlayacaktır. Eğitim kurumlarının pandemi koşullarında eğitime hazır olduğu da MEB'in bir başka yalanıdır. Eğitim-İş olarak defalarca uyarmamıza rağmen eğitim kurumlarına kalıcı, kadrolu temizlik personelleri sağlanmamıştır. Temizlik materyallerinin masrafı yine velilerin ve öğretmenlerin sırtına yüklenmiştir. Eğitim kurumlarımız bu haliyle hem eğitim emekçileri, hem de öğrenciler için salgın zamanında en tehlikeli yerler haline gelecektir. Pandemiden önce açıkladığı raporlarla öğretmen açığı bulunduğunu itiraf eden MEB, bu koşullara rağmen yeterli öğretmen ataması yapmamıştır” diye konuştu.

“MEB KULAKLARINI TIKAMIŞTIR”

Yüz yüze eğitime geçilmesi için okullara salgın önlemleri kapsamında düzenlemeler yapılmasının gerekli olduğunun altını çizen Bal, şunları söyledi:  “Eğitim-İş olarak altını çiziyoruz: Son iki yıldır ağır yara alan eğitim, yeni dönemde mutlaka yüz yüze yürütülmeli ve yeni olağanüstü durumlar baş göstermedikçe öyle sürdürülmelidir. Ancak bunun sağlıklı olabilmesi için atılması şart olan adımlar konusunda uyarılarımıza MEB kulaklarını tıkamıştır. MEB'e tekrar çağrımızdır; MEB’in kaynaklarının verimli kullanılması ve MEB’e acilen ek kaynak aktarılması sağlanmalıdır. İhtiyaç olan 44 bin dersliğin yapımına derhal başlanmalıdır. Sözleşmeli, ücretli öğretmenlik uygulamasına son verilmelidir. Pedagojik formasyona uygun olarak sınıf mevcutları oluşturulmalı ve bu ihtiyaca göre yeterli sayıda kadrolu öğretmen ataması acilen yapılmalıdır. Öğretmenlerin tamamına diz üstü bilgisayar verilmelidir. Bütün çocukların eğitim-öğretim imkanlarına erişimi konusunda var olan eksiklikler ivedi olarak giderilmelidir. Öğrenme eksiklerinden kaynaklı ekonomik ve sosyal kayıplar, öğrenme uçurumları telafi edilmelidir. Öğrencilerin sosyal ve fiziksel gelişimsel sorun yaşamamaları için gerekli tedbirler alınmalıdır. PDR hizmetlerinin verimli bir şekilde tüm öğrencilere ulaştırılması gerekmektedir. Sınıflar bölünmeli, sınıf başına düşen öğrenci sayısı pandemi hesap edilerek belirlenmelidir. Oturma sıralarının arasındaki mesafe bilim insanlarının uyarıları dikkate alınarak belirlenmeli ve sıralar arasına çizgi çekilerek bu mesafenin aşınmaması sağlanmalıdır. Acil olarak özellikle yükseköğretim düzeyinde tüm öğrencilere yetecek düzeyde yurt ihtiyacı karşılanmalıdır. Öğrencilerin KYK borçları silinmelidir. Yükseköğretim düzeyinde burs ve kredi ücretleri yükseltilmelidir.”

“MEB'İN BAŞARISIZLIKLARI TESADÜF VE SÜRPRİZ DEĞİLDİR”

Eğitimin özveri, disiplin ve istikrar işi olduğunu kaydeden Eğitim-İş Şube Başkanı Ahmet Tevfik Bal,

“Hiçbir başarı nasıl tesadüf değilse, MEB'in şimdiye dek sergilediği başarısızlıklar da tesadüf ve sürpriz değildir. Yakın geçmişte yapılan hatalardan ders alınmalı, bir ulusun geleceği olan eğitim daha fazla heba edilmemelidir. Eğitim-İş olarak söz konusu eksikliklerin yüz yüze eğitim başladığında da yakından takipçisi olacağımızı ve bu konuda kamuoyunu bilgilendirme görevimizi sürekli olarak yerine getireceğimizi edeceğimizi ilan ediyoruz” şeklinde konuştu. (Bülten)

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER