Ercan'dan LGS uyarısı

Özel Kastamonu Sınav Koleji Ortaokul Müdürü Fehmi Ercan, 6 Haziran Pazar günü yapılacak olan Liselere Geçiş Sınavı (LGS) öncesi öğrencilerin kaygılarını gidermek ve motivasyonlarını artırmak için yapılması gerekenin olumsuz düşünceleri olumluya çevirmek olduğunu söyledi

Ercan'dan LGS uyarısı

Özel Kastamonu Sınav Koleji Ortaokul Müdürü Fehmi Ercan, 6 Haziran Pazar günü yapılacak olan Liselere Geçiş Sınavı (LGS) öncesi öğrencilerin kaygılarını gidermek ve motivasyonlarını artırmak için yapılması gerekenin olumsuz düşünceleri olumluya çevirmek olduğunu söyledi.

“ŞİMDİ EMEKLERİNİZİN KARŞILIĞINI ALMA ZAMANI”

Özel Kastamonu Sınav Koleji Rehberlik Servisi Öğretmenleri Mustafa Fırat Savaş ve Yaren Güler, LGS’ye girecek olan tüm öğrencilere sınav öncesi yapmaları ve yapmamaları gerekenlerle ilgili uyarılarda bulundu.

Savaş ve Güler tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi; “Uzun bir zaman dilimi içerisinde zorlu süreçlerden geçerek, pes etmeden üst düzeyde çaba gösterdiniz. Şimdi emeklerinizin karşılığını alma zamanı.Unutmayın ki aileniz, öğretmenleriniz ve arkadaşlarınız sınav sonucunuz ne olursa olsun her zaman yanınızda.Her gece uyumadan önce hayallerinizi gözünüzün önüne getirmenizi ve gözlerinizi kapatarak sınavda başarılı olduğunuzun resmini zihninizde çizmenizi sizlere öneriyoruz. Sınav haftası içerisinde artık uyku düzeninizin normale dönmesi için gece geç saatlere kadar ders çalışmak yerine vaktinde uyuyup sabaha dinç kalkmanız önemlidir. Bunun yanında beslenme düzenimiz yediklerimiz besinler özellik çok önemli.  Daha önce yemediğiniz ya da yağlı ve ağır besinlerden uzak durun. Dışarıdan yemek kesinlikle yemeyelim. Paketli gıdalardan uzak duralım. Ayrı olarak kesinlik su içmeyi ihmal etmeyelim. Su hep sakinleştirici etkisiyle hem de fizyolojik olarak değerleri dengelemesi sizlerin sınavda daha rahat olmasını sağlayacaktır. Gün içerisinde sizi canlandıracak ve dinlendirecek egzersiz ve nefes çalışmalarını sizi yormayacak kadar yapın. Böylelikle daha da dinç olacağız. Kendinizi heyecanlı ve gergin hissedebilirsiniz, bu oldukça normal bir duygu. Bilmeniz gereken bu heyecan ve gerginlik hissi sizinle birlikte sınava giren tüm öğrencilerde var.Özellikle bu süreçte pozitif düşünmeye gayret gösterin ve duygularınızı yakın hissettiğiniz size iyi gelecek olan yakınlarınızla paylaşın.Gençler, her zaman yaptığınız gibi kahvaltı yapın, alışılmışın dışına çıkmayın. Kıyafetlerinizin rahat olmasına özen gösterin. Sınavın olumlu geçeceğini hayal edin. Sınavın bir değerlendirme yöntemi olduğunu kendinize sık sık hatırlatın. Biri LGS saatiyle aynı saatte başlayacak şekilde günde en az iki tane deneme sınavı çözün. Çözülen denemelerdeki yanlışlara bakın ve analiz edin. Yaptığınız yanlışlar dikkat hatası mı yoksa bilgi eksiği mi tespit edip eksiklerinize yönelik kısa konu tekrarları yapın.LGS geçmiş yıl sorularını ve MEB örnek sorularını mutlaka tarayın.”

''OLUMSUZ DÜŞÜNCELERE İZİN VERMEYİN''

Yapılan açıklamada, öğretmenler LGS’ye girecek öğrencilerin şunları yapmasını tavsiye ettiler; “Öğrencilerin, sınava dair hissettikleri kaygı, olumsuz düşüncelerin ortaya çıkmasına sebep olabilir. Örneğin “Sınavda başarısız olacağım” gibi.Bu tarz olumsuz düşüncelerin zihninizde belirdiğini hissettiğiniz an zihninizdeki düşüncelere 'dur' deyin ve bu düşüncelerin devam etmesine izin vermeyin. Hakem düdüğünü çaldığında nasıl maç duruyorsa sizde o an olumsuz düşüncelerinize düdüğünüzü çalın.”

“KENDİNE ŞEVKATLİ OL GÜZEL ÇOCUK”

“Yoğun kaygı hissettiğinizde derin bir nefes alarak; “Bu sadece bir sınav. Sakin ol ve rahatla”, “ne var bu kadar heyecanlanacak?”,“kaygılanma zamanı geçti, şimdi sınav zamanı” gibi cümleleri tekrarlayın.”

“NESNEYE ODAKLANMA YÖNTEMİNİ KULLAN”

“Heyecanın sebebiyle dikkatinin dağıldığını hissedersen yakınındaki bir nesneye (örneğin; kalemine, silgine) kısa bir süre odaklanıp, yalnızca o nesneye ait özellikleri düşünebilirsin. Nesnenin içeriğinde neler olduğu, dokusu, yapım aşaması gibi. Bu işe yarayacak bir anda kalma egzersizidir.”

GEVŞEME EGZERSİZİ

“Fiziksel olarak rahatlamak kaygının azalmasında oldukça etkili. Kaygı nedeniyle görülen fiziksel belirtiler zaten vücutta normal zamanda yaşanan tepkilerdir. Ancak dozları farklıdır. Bu nedenle bu belirtileri düzenlemek, normale döndürmek önemlidir. Bunun için en etkili yöntem nefesinize odaklanmak ve düzenlemektir. Nefes egzersizleriyle ilgili olarak okul psikolojik danışmanlarınızdan yardım isteyebilirsiniz.” (Bülten)

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER