Bahçeşehir'in 'pandemi başarısı'

Bahçeşehir Koleji, pandemi döneminde öğrencilerin okuma yazma ve üst düzey düşünme becerilerinin gelişim düzeyini kamuoyu ile paylaştı

Bahçeşehir'in 'pandemi başarısı'

Bahçeşehir Koleji, pandemi döneminde öğrencilerin okuma yazma ve üst düzey düşünme becerilerinin gelişim düzeyini kamuoyu ile paylaştı.  2020-21 Eğitim Öğretim Yılı’nda ilkokul 1’inci sınıfta olan 4 bin 500 öğrenci baz alınarak hazırlanan rapora göre temel okuma yazma becerilerinde yüzde 98, üst düzey düşünme becerilerinde yüzde 90 başarı gösterdi.

Bahçeşehir Koleji pandemi döneminde uzaktan eğitime ilişkin verileri kamuoyu ile paylaştı.  Bahçeşehir Koleji Okul Öncesi ve İlkokul Genel Müdür Yardımcısı Hale Güneş, yaptığı açıklamada; okuma yazma öğretiminde yapay zekâ ve kişiye özgü öğrenim modelini kullandıklarını kaydederek, yeni nesiller için eğitimde yeni bakış açıları gerekliliğine dikkat çekti. Bahçeşehir Koleji’nde hedefin okuma yazma öğretmenin ötesinde üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek olduğunu ifade eden Güneş, dijital ölçme araçları kullandıklarını ve yüzde 60-90 seviyesinde ileri başarı sağladıklarını vurguladı.

1. SINIFLAR OKUMA YAZMADA ‘YÜZDE 98’ BAŞARILI

Müdür Yardımcısı Güneş, ''Pandemi dönemini çoğunlukla uzaktan eğitimle geçiren 1. sınıf öğrencilerinin bu dönemi tamamen yüz yüze eğitimle geçiren öğrencilere göre daha zor okuma yazma öğrenmesine yönelik kaygılar gündemdeydi. 2020-21 Eğitim Öğretim Yılı’nda ilkokul 1’inci sınıfta olan 4 bin 500 Bahçeşehir Koleji öğrencisi baz alınarak hazırlanan rapora göre okuma, temel okuma yazma becerilerinde yüzde 98, üst düzey düşünme becerilerinde yüzde 90 başarı gösterdi'' dedi.

OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE YAPAY ZEKÂ VE KİŞİYE ÖZGÜ ÖĞRENİM FARK YARATIYOR

Bahçeşehir Koleji Okul Öncesi ve İlkokul Genel Müdür Yardımcısı Hale Güneş, anaokulundan itibaren tüm kademelerde uygulanan Kişiye Özgü Öğretim Modeli ve yapay zekâ tabanlı dijital eğitim platformu Metodbox ile öğrencilerin okuma yazma öğrenimleriyle analitik düşünme ve kavrama becerilerinin de üst düzeyde geliştirildiğini açıkladı.  

İlkokul Genel Müdür Yardımcısı Hale Güneş, uyguladıkları Temel Eğitim Programı (BTEP) ile dört temel dil becerisini akademik kriterler çerçevesinde değerlendirdiğini belirtti. Güneş, “Bu değerlendirme sonuçlarıyla geliştirilen akademik program ise öğrencilerin anaokulu ve ilkokul döneminde üst düzey düşünme becerilerini geliştiriyor; ortaokul ve lise kademelerinde uygulanan diğer programlarla ise iletişim ve problem çözme becerileri üstün seviyeye getiriliyor” diye konuştu.  

 “YENİ NESİLLER İÇİN EĞİTİMDE YENİ BAKIŞ AÇILARI GEREKLİ.”

Her alanda okuryazarlık için esas temelin üst düzey düşünme becerileri olduğunu söyleyen Genel Müdür Yardımcısı Hale Güneş, Analitik düşüncenin her dönemde önemli olduğunun ancak dijital dünyaya doğan yeni nesiller için eğitimde yeni bakış açıları gerektiğinin altını çizdi.

Güneş Bahçeşehir Kolejinde bu alandaki çalışmaları şu sözlerle özetledi: “Bahçeşehir Kolejinde uyguladığımız Temel Eğitim Programı ile öğrencilerimizin uygulama, analiz, değerlendirme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştiriyoruz. Böylece öğrencilerimiz, karşılaştıkları problemleri farklı bakış açılarıyla analiz etme ve özgün çözümler bulabilme becerilerini özümsüyorlar.  Pandemi dönemini çoğunlukla uzaktan eğitimle geçiren öğrencilerimiz, uygulanan kapsamlı temel eğitim programıyla okuma yazmayı erkenden öğrenmekle kalmadılar; temel dil becerilerini ve üst düzey düşünme becerilerini de eksiksiz olarak kazandılar.” (Bülten)

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER